۷۵ درصد از سوانح کشور ریشه در تغییرات اقلیمی دارد

هماهنگ کننده ارشد مرکز سازمان ملل متحد برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا در آسیا و اقیانوسیه اظهار داشت: ضرورت حضور نمایندگان جمعیت هلال احمر در cop۲۷ که در هفته آینده در بندر شرم الشیخ مصر آغاز خواهد شد هنگامی آشکار می‌شود که با نگاه به آمارها مشاهده می‌کنیم در ۲۰ سال گذشته سوانح ناشی از تاثیرات نامطلوب تغییر اقلیم از ۳۵ درصد حجم کل سوانح به ۷۵ درصد افزایش یافته است.

مصطفی محقق افزود: این افزایش سبب شده فدراسیون جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر و کمیته ملی صلیب سرخ استراتژی‌های لازم را تعریف و تدوین کنند و در نشست‌های جهانی حضور موثری داشته باشند.

وی از تدوین استراتژی مواجهه و کنترل سوانح ناشی از تغییرات اقلیمی در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران خبر داد و بیان کرد: این استراتژی در سه محور تهیه شده‌است؛ نخست شناخت ریسک حوادث که بر نظام امداد و نجات تحمیل می‌شود و بیشتر شامل دستورالعمل‌ها و برنامه‌ریزی‌های مواجه با سوانح ناشی از تغییرات آب و هوایی است.

محقق ادامه داد: بخش دوم این استراتژی بر آموزش و آگاه‌سازی مردم و مسئولان متمرکز است و بر شبکه بزرگ کارکنان، امدادگران و جوانان جمعیت هلال احمر در سطح کشور متمرکز و هدف آن کنترل و پیشگیری از سوانح است. محقق نقش پر رنگ مدافعه‌گری از حقوق مردم آسیب‌پذیر را محور سوم این استراتژی عنوان کرد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور