در شش ماهه نخست سال جاری صورت گرفت؛

بازدید بیش از ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری لرستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از بازدید بیش از ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری لرستان در شش‌ماهه نخست امسال خبر داد.

عطا حسن‌پور بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی لرستان دیدن کرده‌اند که قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد با آمار ۱۸۵ هزار و ۴۷۹ نفر بیش‌ترین بازدیدکننده‌ها را داشته است.
وی افزود: از ۲۸ اسفندماه سال ۱۴۰۰ تا ۳۱ شهریورماه امسال در مجموع بیش از ۶۲۴ هزار نفر از اماکن تاریخی و موزه‌های لرستان بازدید داشته‌اند که بیش‌ترین بازدید مربوط به شهر خرم‌آباد و قلعه تاریخی، فرهنگی فلک‌الافلاک بوده است.
حسن‌پور با بیان این‌که در این مدت بیش از یک میلیون و ۲۳۵ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی لرستان بازدید داشته‌اند، گفت: بیش‌ترین آمار بازدید از جاذبه‌های طبیعی نیز مربوط به آبشار بیشه بوده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان تصریح کرد: همچنین در این مدت ۱۷۷ هزار نفر از اماکن مذهبی، ۲۶۳ هزار و ۷۰۰ نفر از جاذبه‌های دست‌ساز و ۳ هزار و ۶۴۰ نفر از مناطق تفریحی لرستان بازدید کرده‌اند.
وی با اشاره به وجود بیش از ۶۰ آبشار دائمی و فصلی، اماکن تاریخی، چشمه‌ها و سراب‌ها، پل‌های تاریخی، غارها و تالاب‌ها در کنار آب و هوای چهار فصل در این استان، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم به منظور رفاه گردشگران زیرساخت‌های لازم را در کنار جاذبه‌های استان فراهم کنیم تا شاهد ماندگاری بیشتر مسافر در این دیار زیبا و خوش آب و هوا باشیم.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور