افزایش ۲۲ درصدی قاچاق چوب در سال جاری

قائم مقام فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با تاکید بر اینکه سازمان منابع طبیعی وآبخیزداری درباره موضوع قاچاق برخوردی جدی دارد و به هیچ‌وجه چشم‌پوشی نمی‌کند، گفت: بر اساس آمارهای استخراج شده در شش ماه اول سال گذشته حدود ۲۵۳۹ مترمکعب قاچاق چوب در کشور صورت گرفت و امسال در شش ماه اول سال حدود ۳۰۸۵ متر مکعب این کار انجام شد، بر این اساس ۲۲ درصد کشف قاچاق چوب نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

علی محمدی مقدم با بیان اینکه واحد اندازه‌گیری چوب مترمکعب و هیزم که ارزش صنعتی ندارد «استر» است، اظهار کرد: در سال جاری نیز ۳۵۶۸ استر قاچاق هیزم کشف شد. امسال حدود ۱۲۷ هزار و ۶۵۳ کیلوگرم قاچاق ذغال کشف شد که در مقایسه با سال گذشته ۵۳ درصد افزایش قاچاق ذغال اتفاق افتاده است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع قاچاق تنها به چوب، ذغال و…ختم نمی‌شود و محصولات فرعی مرتعی همچون آنغوزه و گونه‌های مرتعی را نیز در برمی‌گیرد، گفت: آمار ارائه شده مربوط به تخریبی است که قاچاقچیان انجام می‌دهند و میزان قاچاق بیش از این مقادیر است.

قائم مقام فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در پایان تصریح کرد: تازمانی که حفاظت از منابع طبیعی تبدیل به یک فرهنگ عمومی نشود همچنان شاهد تخریب جنگل‌ها و مراتع خواهیم بود.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور