به منظور پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان صورت گرفت:

پایش زیستگاه‌های آبی و تالاب‌های پلدختر

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست پلدختر از پایش مشترک زیستگاه‌های آبی و تالاب‌های ۱۱ گانه این شهرستان به منظور پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با همکاری اداره دامپزشکی این شهرستان خبر داد.
علی الشتری‌نژاد با بیان این‌که از مجموع ۱۴ تالاب ثبت شده در استان لرستان ۱۱ تالاب در شهرستان پلدختر می‌باشد، اظهار داشت: به منظور پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گشت مشترک با حضور نمایندگان ادارات محیط‌زیست و دامپزشکی جهت پایش زیستگاه‌های آبی و تالابی در سطح شهرستان پلدختر صورت گرفت.
وی افزود: در این پایش مشترک پرندگان آبزی و کنارآبزی از جمله حواصیل خاکستری، اگرت، کشیم، چنگر و باکلان در تالاب‌های پلدختر مشاهده گردید و خوشبختانه هیچ موردی از تلفات و یا موارد مشکوک به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مشاهده نگردید.
الشتری‌نژاد بیان کرد: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری‌های مشترک انسان و پرندگان می‌باشد؛ بیماری واگیردار و ویروسی که یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های تنفسی پرندگان است.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پلدختر با تاکید بر این‌که هموطنان عزیز از نزدیک شدن و دست زدن به پرندگان تلف شده اهلی یا وحشی جداً خودداری کنند، گفت: همچنین از شکار پرندگان مهاجر خودداری کرده و در صورت مشاهده موارد مشابه با سامانه شبانه‌روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور