نیروهای «اورژانس اجتماعی» افزایش می‌یابند

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: اگر مجلس کمک کند و بودجه لازم را تخصیص دهد، سازمان ۲۰۰ میلیارد تومان بابت ۱۶۰ دستگاه ون مدنظر، نیاز دارد. البته کارهای اجرایی برای موضوع تخصیص اعتبار تقریبا در حال به سرانجام رسیدن است و اگر کمک‌های لازم از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی صورت گیرد، تا پایان سال ۱۶۰ دستگاه خودرو مناسب‌سازی شده به ناوگان اورژانس اجتماعی اضافه می‌کنیم.

محمدرضا حیدرهایی بیان کرد: در برنامه ششم تکلیف شده بود شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر باید دارای اورژانس اجتماعی باشند و آنچه در پیش‌نویس برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده این است که سازمان بهزیستی باید برای شهرهای بالای ۳۰ هزار نفر اورژانس اجتماعی دایر کند.

وی افزود: تعداد پایگاه و خودروهای اورژانس اجتماعی در هر شهر براساس وضعیت آسیب‌های اجتماعی هر شهر و منطقه متغیر است.

حیدرهایی تصریح کرد: نرخ آسیب‌های اجتماعی در حال افزایش است و مدل آسیب‌ها نیز در حال تغییر است لذا اورژانس اجتماعی نیاز دارد هم مدل مداخلات را تغییر و هم تعداد نیروهای اورژانس اجتماعی را افزایش دهد.

وی در خصوص برنامه اورژانس اجتماعی برای افزایش نیروی انسانی، گفت: روز ۲۲ مهرماه سنجش علمی با همکاری موسسات غیردولتی برگزار شد که براساس آن ۳۰۰ نیروی جدید به بدنه اورژانس از طریق بخش غیردولتی و به صورت خرید خدمات اضافه می‌شوند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور