افزایش حقوق کارمندان مشکل اقتصادی را حل نمی‌کند

یک تحلیلگر اقتصادی گفت: اینکه بخواهیم رفاه اقتصادی برای مردم ایجاد کنیم و وضعیت معیشتی را بهبود دهیم با رشد اقتصادی تحقق می یابد و با افزایش حقوق گروهی از مردم به تنهایی هیچ مسئله ای حل نمی شود.

مرتضی عزتی درباره افزایش دستمزدها بیان کرد: به نظر من، با توجه به شرایطی که در جامعه حاکم است با این اقدام می خواستند جو موجود را آرام کنند. وقتی رشد اقتصادی از منطق و پایه های سیاست گذاری دولت نیست، این اقدامات هر روز وضعیت را بدتر می کند. اقتصاددان های زیادی فریاد زدند که شوک به اقتصاد وارد نکنید و قیمت کالاها را افزایش ندهید و دولت این کار را کرد و ناتوانی های متعددی برای کشور و اقتصاد و مردم ایجاد کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه کلاف سردرگمی با افزایش قیمت کالاها ایجاد خواهد شد که وضعیت همه مردم را خرابتر خواهد کرد. به نظر من، این کار موقتی و کوتاه مدت است و به دنبال این مسائل حاشیه ای ایجاد می کند که اگر به حقوق های کارگری سرایت کند، وضعیت تولیدکنندگان خراب تر می شود.

عزتی افزود: رشد اقتصادی نامناسبی در بخش صنعت داریم و این اقدام وضعیت سرمایه گذاری ها در صنعت را بدتر می کند.

او براین باور است که متاسفانه سیاست گذاران ما غلط تصمیم می گیرند و نزدیک بین هستند و اقتصاد کلان را درک نمی کنند و فقط می خواهند یک گوشه مشکل را حل کنند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور