نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

مطالبه گری برای توسعه لرستان باید به گفتمان تبدیل شود

(مهدی نجفوند/ خبرنگار یادگار امروز)

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: باید در زمینه اتفاقات اخیر به فرزندانمان اطلاع‌رسانی کامل کنیم، دیدیم که طی چند سال اخیر افراد مختلف برای مطالبه حقوق خودشان تجمع کردند و کسی مانع آن‌ها نشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، در دیدار صمیمی با اصحاب رسانه که با موضوع جهاد تبیین برگزار شد، اظهار کرد: کار شما از طبقات اساسی است و تمام اقشار مطالب شما را می‌خوانند و می‌توانید امیدآفرین باشید.

وی با اشاره به اینکه امروز کسی نیست که از حوادثی که در پیرامونش می‌گذرد بی نیاز باشد، عنوان کرد: تمام بشریت نیاز دارد از رویدادهای اطرافش مطلع باشد که این رسانه‌ها هستند که این مسئولیت را به خوبی انجام می‌دهند وتبیین برای اندیشه‌ورزی، هدایت، استحکام حق و خویشتن‌داری و حفظ خود و رفع اختلاف است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان کرد: یک رسانه‌ای که بتواند اعتماد مردم را جلب کند، اخبار صحیح به مردم برساند و اخبار را با فوریت و سرعت به مردم برساند جز خصوصیاتی است که می‌تواند در کار او در بخشی که رسانه خبر می‌رساند موفق باشد، یعنی یک رسانه اعتماد ساز که در بین مردم ایجاد اعتماد کند و حقایق را با مردم در میان بگذارد.

وی با اشاره به اینکه این نشست جز برنامه‌های مصوبی بود که اردیبهشت ماه تصویب شده و ارتباطی به مسائل اخیر ندارد، عنوان کرد: در شش ماه اخیر بیش‌از ۳۰ دیدار با وزرا و معاونین وزرا داشتیم که مسائل و مشکلات استان را با آن‌ها بیان کردیم.

شاهرخی افزود: بارها در تریبون‌های مختلف گفته‌ایم اساتید و صاحبان قلم بگویید و بنویسید که چه عواملی باعث شده در این وضعیت قرار بگیریم.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: ما از در دخالت در انتصابات نهی شدیم، اما می‌توانیم مسائل را به صورت گفتمان بازگو کنیم و اگر همه طبقات رسانه‌ها، اساتید و فرهیختگان مطلبی را مطالبه کنیم حتماً موفق خواهیم شد، این اتفاقاتی که به سمت آن می‌رویم که تغییر دهیم سال‌های سال است که رقم خورده‌اند.

شاهرخی بیان کرد: هر اداره‌ای نقاط قوت و ضعف دارد، بارها در تریبون نماز جمعه بیان کردیم که با اقشار مختلف جلسه بگذارید، الان حاضریم واسطه شویم که این تعاملات را با دستگاه‌های مختلف برگزار کنید.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: باید در زمینه اتفاقات اخیر به فرزندانمان اطلاع رسانی کامل کنیم، دیدیم که طی چند سال اخیر افراد مختلف برای مطالبه حقوق خودشان تجمع کردند و کسی مانع آن‌ها نشد.

وی عنوان کرد: ما هم فراز داریم و هم فرود، جایی که سردار سلیمانی را شهید کردند نباید مأیوس شویم و آنجایی که پایگاه عین‌الاسد را زدند نباید مغرور شویم به این معنا که کار را رها کنیم.

شاهرخی عنوان کرد: تار مو پیدا بودن معصیت است و بحث روی این است که می‌خواهد در نهایت آن مرد با مرد و زن با زن و بدتر از آن باشد.

 

دانش‌آموزان هدف جدید دشمنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: همانگونه که می‌دانید دشمن تغییر موضع داده و هدف را از قشر جوان و دانشجو به کودکان، نوجوانان و دانش‌آموزان تنزل داده است.

منصور احمدی در دیدار اصحاب رسانه لرستان با نماینده ولی‌فقیه در استان که با موضوع جهاد تبیین و در بیت امام جمعه خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این جلسه و حضور در محضر نماینده ولی‌فقیه در استان و این گردهمایی‌ها، گفتمان‌ها و ارائه نظرها در همه زمان‌ها مهم است بالاخص در این برهه از زمان که نیاز به روشنگری بیش از حد و رسالت تبیینی به دلیل هجمه‌های سیاسی و ابراز دشمنی کسانی که تا چند روز گذشته در قالب دوست بودند، مضاعف شده است.

وی ادامه داد: علی‌رغم همه نگرانی‌ها و ناراحتی‌ها و دغدغه‌هایی که در این فضای ملتهب توسط دشمنان پیش آمده، یک خوبی دارد که صف دوستان از دشمنان جدا می‌شود.

احمدی بیان کرد: امروز عرصه جهاد است، در فرهنگ اسلام هرگونه مقابله ‌و کنش و ایستادگی در مقابل دشمن جهاد نیست، رمز اینکه یک دشمنی و مقابله به جهاد تبدیل شود این است که برای خدا باشد، لذا مقابله با دشمن رسانه‌ای اگر برای خدا نباشد جهاد نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان عنوان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرماید: «جهاد تبیین یعنی مقابله و مجاهده با دشمن و غول رسانه‌ای برای خدا باشد رمز مقدس تبدیل مقابله به جهاد است»، که همه ما و شما امروز رسالت فعل این کار را داریم.

وی تصریح کرد: دشمن با سلاح فریب، دروغ، حیله و نیرنگ و تزویر وارد عمل شده، کنش در مقابل آن فی‌سبیل‌الله حرکت معقولانه، بیان مطقن، حرف صریح، برهان، دلیل و نمایان کردن حقیقت است.

احمدی با اشاره به اینکه دشمن از احساسات خام نوجوانان و کودکان سوءاستفاده می‌کند، بیان کرد: ما باید عواطف و احساسات ظریف و ارزشمند آن‌ها را تحریک کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: همانگونه که می‌دانید دشمن تغییر موضع داده و هدف را از قشر جوان و دانشجو به کودکان، نوجوانان و دانش‌آموزان تنزل داده است و ما باید با بیان صریح و لطیف مواضع نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای این قشر تبیین کنیم.

احمدی با اشاره به اینکه سلاح خرافات و شایعه‌سازی در روایت‌گری بسیار مهم است، عنوان کرد: جنگ روایت‌هاست و دشمن با سلاح خرافه و شایعه وارد شده لذا باید تحقیق را تبیین کرده و روایت صادقانه از اوضاع داشته باشیم.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور