نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران تأکید کرد:

سیاست‌گذاران، عامل اصلی گرانی خودرو

اسد کرمی نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران گفت: با یک بازخوانی از سال ۹۸ تا کنون، به راحتی متوجه وضعیت نامناسب بازار خودرو در پی مشکلاتی که برای بخش صنعت خودروکشور به وجود آمده، خواهیم شد.

وی ادامه داد: بازارهر روز با یک دستور العمل جدید مواجه می‌شود و این تغییر در رویه خدمات رسانی به مشتری توانسته وضعیت قیمت و توزیع خودرو در بازار را با بحران جدی روبه‌رو کند.

کرمی افزود: چندی پیش آقایان برای توزیع کوئیک و شاهین با قرعه کشی و اعلام تحویل فوری از مردم اقدام به دریافت پول کردند و در آن زمان قرار بر این شد که بازار با این حرکت به ثبات توزیع و قیمت در بین پُر تیراژ‌ها و پُر تقاضا‌ها برسد.

وی تصریح کرد: حالا پس از ثبت نام مردم در صف خرید این دو محصول هنوز مشخص نیست که خودرو‌ها به مشتری‌ها تحویل داده شده یا نه!

وی دلیل اصلی این افزایش قیمت را کاهش تولید شاهین و کوییک اعلام کرد و گفت: موضوع تغییر در اجرای تصمیمات آن هم به دلیل عدم ثبات در بخش تولید، آسیب‌های زیادی به بازار خودرو و از همه مهمتر جیب مصرف کننده می‌زند.

به گفته این فعال بازار خودرو؛ دولت با رویه‌ای که در پیش گرفته به غیر از این که شرایط را برای دلالان و سوء استفاده کنندگان فراهم می‌کند، نگرانی از افزایش بی دلیل قیمت خودرو در بازار را بیشتر کرده است.

وی ادامه داد: بار‌ها کارشناسان و مشتریان اصلی از افزایش تولیدات داخلی توسط خود دولت انتقادات زیادی داشتند، اما امروز دولت این گرانی را با شکل‌های مختلف و روش‌های غیر مستقیم ایجاد می‌کند که این بار انتقاد شدیدتر مردم و فروشندگان خودرو را به همراه دارد.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران تأکید کرد: هیچ عاملی به غیر از تصمیم خود دولت باعث گرانی خودرو نمی‌شود و این موضوع علاوه بر ادامه رکود می‌تواند برای صنعت خودرو سازی کشور بسیار خطرناک‌تر از قبل باشد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور