۵۰۵ مدرسه کانکسی در لرستان وجود دارد

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت: هم‌اکنون ۵۰۵ مدرسه کانکسی، ۱۱ مدرسه کپری و ۶۵ مدرسه سنگی در استان وجود دارد.
رضا عزتی بیان کرد: از سال گذشته تا کنون ۴۴۲ میلیارد تومان برای توسعه و تجهیز مدارس و فضاهای آموزشی این استان جذب شده است.
وی اظهار داشت: در این راستا ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار استانی و ملی، ۱۲۰ میلیارد تومان کمک خیران و ۲۲ میلیارد تومان برای ساخت  و تکمیل سه سالن ورزشی و یک استخر شنا در استان جذب شده است.
عزتی افزود: همچنین در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی با موضوع بهینه‌سازی فضاهای ورزشی مدارس نیز احداث ۳۳ زمین چمن مصنوعی، ۶ زمین ساحلی و پنج سالن ورزشی سقف بلند در دستور کار قرار گرفت که برخی از این طرح‌ها به بهره‌برداری رسیده است.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: هم‌اکنون ۵۰۵ مدرسه کانکسی، ۱۱ مدرسه کپری و ۶۵ مدرسه سنگی در استان وجود دارد.
وی ادامه داد: برای رفع این مشکل و فراهم کردن فضا و تجهیزات آموزشی این مدارس، نیازمند جذب اعتبار و کمک خیران هستیم تا فضاهای نوساز جایگزین شود.
عزتی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید چهار هزار و ۵۵۷ مدرسه استان پذیرای ۳۴۸ هزار ۹۶۵ دانش‌آموز هستند که از این تعداد ۳۰۵ هزار و ۹۰۶ نفر در مدارس دولتی و ۴۳ هزار و ۵۹ نفر در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل شده‌اند و ۱۶ هزار معلم کار تعلیم و تربیت آن‌ها را بر عهده دارند.
وی بیان کرد: امسال سه هزار و ۸۸۷ مدرسه دولتی و ۶۷۰ آموزشگاه غیردولتی در لرستان میزبان دانش‌آموزان هستند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت: ۲۷ هزار و ۱۲ نفر مدیران مدارس، معلمان و نیروهای خدماتی و اداری جامعه فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش لرستان را تشکیل می‌دهند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور