منطقی‌سازی تعرفه‌ها راهگشای توسعه شبکه مخابرات

به گزارش یادگار امروز به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه لرستان، ثابت ماندن ۱۲ساله‌ی تعرفه‌های مخابراتی موجب کاهش درآمد شرکت مخابرات ایران و در نهایت ورشکستگی این شرکت خواهد شد.

علی‌رغم پیشرفت تکنولوژی و نسل‌های جدید شبکه‌های مخابراتی متاسفانه بیش از یک دهه است که این شرکت هیچ‌گونه افزایش تعرفه‌ای نداشته و همین امر سبب روند کاهشی سیاست‌های توسعه‌ای فناوری و ارتباطی شده است.
در همین خصوص مدیر مخابرات منطقه لرستان از منطقی‌سازی تعرفه‌ها به عنوان امری اجتناب ناپذیر در راستای ارایه خدمات مطلوب و کیفی بخشی این خدمات به مشترکین خبر داد.
نبی‌اله شمسی‌فر با بیان این مطلب که بهبود خدمات مخابراتی مستلزم منطقی‌سازی تعرفه‌هاست، گفت: اصلاح تعرفه‌های تلفن ثابت علاوه بر آن‌که موجب افزایش کیفیت سرویس‌‌دهی به مشترکین خواهد شد زمینه‌های رشد و تعالی این صنعت را فراهم می‌سازد.
وی با اشاره به اثرات منفی ثابت ماندن تعرفه‌های مخابراتی طی ۱۲ سال گذشته و نمودار معکوس آن نسبت به افزایش تورم‌های صعودی در بخش‌های مختلف، گفت: ارتقا سطح کیفی خدمات و نوسازی و پشتیبانی مطلوب شبکه‌های مخابراتی با منطقی‌سازی تعرفه‌ها می‌تواند علاوه بر جلب رضایت مشتریان و پیاده‌سازی سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در امر توسعه فناوری و ارتباطی جهش قابل توجهی را در این حوزه ایجاد نماید.
شمسی‌فر توزیع عادلانه توسعه شبکه مخابراتی و ارتباط‌دهی را از شعارهای مهم دولت عنوان کرد و افزود: بدون منطقی‌سازی درآمدها و مخارج شرکت مخابرات ایران قادر به پیاده‌سازی این شعار نخواهد بود.
وی حذف رفاهیات کارکنان، عدم جذب نیروهای کارآمد، عدم پرداخت به موقع مطالبات پیمانکاران و بازنشستگان و حق بیمه و مالیات را از تبعات ناشی از ثابت ماندن تعرفه‌ها عنوان کرد.
مدیر مخابرات منطقه لرستان تصریح کرد: با منطقی‌سازی تعرفه‌ها علاوه بر رفع مشکلات ذکر شده می‌توان زمینه تولید و اشتغال، رفع توقیف کارخانجات انحصاری مرتبط با شرکت، عدم مهاجرت نخبگان صنعت ارتباطات و جلوگیری از واردات و تجهیزات مستعمل و ارزان قیمت خارجی را در کشور فراهم ساخت.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور