کلنگ پروژه ملی فیبر نوری مسیر شاپورآباد به سد رودبار زده شد

مدیر مخابرات منطقه لرستان گفت: یکی از مزایای پروژه فیبر نوری مسیر شاپورآباد به سد رودبار تأمین ارتباط پایدار فیبر نوری برای سد رودبار است.

نبی‌اله شمسی‌فر، در آیین کلنگ‌زنی پروژه ملی فیبر نوری مسیر شاپورآباد به سد رودبار، اظهار داشت: از مزایای این پروژه این است که ما می‌توانیم خط ارتباطی پایدار را در اختیار تمام صنایع و متقاضیانی که امکان سرمایه‌گذاری در این مسیر را دارند، قرار دهیم.

وی ادامه داد: این پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۲۰ میلیارد تومان در حال اجراست که از سه سال پیش مورد مطالبه مردم و وزارت نیرو و نماینده محترم مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی بود.

شمسی‌فر افزود: این پروژه به طول بیش از ۷۰ کیلومتر با همکاری وزارت ارتباطات و از محل اعتبارات توسعه خدمات اجباری در مناطق محروم uso و با کمک وزارت نیرو در حال اجرا می‌باشد.

مدیر مخابرات منطقه لرستان با اشاره به اهمیت وجود زیرساخت‌های پایدار ارتباطی برای توسعه هر منطقه، بیان کرد: از مزایای اجرای این پروژه می‌توان به امکان اتصال سایت‌های کلیه اپراتورها به فیبر نوری، فراهم شدن زیرساخت لازم برای ارتقاء تکنولوژی آن‌ها برای ارایه خدمات اینترنتی با کیفیت مناسب، امکان اتصال روستاهای مسیر به شبکه فیبر نوری، رفع محدودیت‌های شبکه های رادیویی موجود، پایداری ارتباطات آن‌ها در شرایط خاص و نامساعد جوی و همچنین امکان واگذاری و اتصال کلیه متقاضیان سرمایه گذاری در منطقه به شبکه های فیبر نوری و دسترسی آسان و کیفی به شبکه اینترنت اشاره کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فراهم شدن بستر ارتباطات امن و پایدار برای نیروگاه برق آبی رودبار لرستان در شهرستان الیگودرز نیز اشاره کرد و همچنین با گریزی به تعرفه های مخابراتی گفت: تعرفه‌های شرکت مخابرات ایران تقریبا از سال ۱۳۸۲ تا به امروز افزایشی نداشته است، اما طی این سال‌ها مدل تعرفه‌گذاری شرکت مخابرات ایران تغییر داشته است. بازنگری در تعرفه های مخابراتی روند توسعه ارتباطات استان را سرعت می‌بخشد.

شمسی‌فر خاطرنشان کرد: به دلیل عدم افزایش تعرفه ها امکان تامین منابع مالی برای توسعه بیشتر وارتقاء شاخص توسعه ارتباطات استان وجود ندارد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور