هم‌زمان با هفته دولت صورت می‌گیرد؛

راه‌اندازی سه پایگاه انتقال خون در لرستان

مدیرکل انتقال خون لرستان از راه‌اندازی سه پایگاه انتقال خون و یک سردخانه نگهداری پلاسما در استان هم‌زمان با هفته دولت سال جاری خبر داد.

علی سوری گفت: به مناسبت هفته دولت، پایگاه انتقال خون شهرستان‌های کوهدشت، پلدختر و سلسله و همچنین سردخانه منفی ۳۰ درجه نگهداری پلاسما شهرستان الیگودرز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به این‌که تا سال گذشته تنها چهار پایگاه انتقال خون در شهرستان های خرم آباد، بروجرد و الیگودرز فعال بود، افزود: با توجه به افزایش تعداد شهرستان‌ها و جمعیت استان، گسترش مراکز و پایگاه‌های انتقال خون در استان ضروری بود.

سوری خاطرنشان کرد: علاوه بر طرح های در دست افتتاح، از ابتدای امسال تاکنون چهار  پایگاه انتقال خون در شهرستان‌های دورود، ازنا، نورآباد و بروجرد راه‌اندازی شده است.

مدیرکل انتقال خون لرستان تصریح کرد: با  افتتاح طرح های هفته دولت، ۱۱ پایگاه انتقال خون در ۹ شهرستان استان فعال می‌شود.

وی با بیان این‌که سردخانه نگهداری فرآورده های پلاسمای خون شهرستان الیگودرز با ظرفیت پنج هزار و ۵۰۰  واحد پلاسما در هفته دولت افتتاح خواهد شد، ادامه داد: در حال حاضر چهار سردخانه نگهداری پلاسما در شهرستان های بروجرد و خرم آباد فعال است.

سوری بیان کرد: با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی های انجام شده، حضور جوانان با شرایط سنی ۱۸ تا ۳۰ سال طی پنج ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور