گام‌ بلند بانک تجارت در زمینه‌ی بانک‌داری دیجیتال

مدیریت شعب بانک تجارت استان لرستان، به مناسبت هفدهم اَمُرداد، در آیینی از چند تن از مدیران و خبرنگاران رسانه‌های استان به نمایندگی از جامعه‌ی خبرنگاران تجلیل کرد.

امین رحیمی در این آیین رسالت رسانه‌ها را سنگین دانست و گفت: روشن ساختن افکارعمومی و بالا بردن سطح دانش و معلومات مردم دو نقش و کارکرد مهم رسانه‌هاست واین دو، از پیش نیاز های توسعه جامعه است و این واژه‌ها وزن سنگین و دشواری‌های خاص خود را دارند.
مدیر بانک تجارت لرستان با مقایسه‌ی گزارش‌های بانکی و رسانه‌‌ها، اظهارداشت: در گزارش‌نویسی نباید تنها به شنیده‌ها بسنده کرد، بلکه باید منبع درست و موثق داشت و گزارش ها عینی باشد. باید از شنیده‌ها برای رسیدن به واقعیت‌ها استفاده کرد.
مدیر بانک تجارت استان لرستان به سختی کار خبرنگاران در مناطقی که بافت قومی و قبیله‌ای وجود دارد اشاره و توضیح داد: در این مناطق اگر شما بخواهید در باره‌ی موضوعی گزارشی تهیه کنید، ملاحظات قومی و قبیله می تواند محدودیت ایجاد کند
رحیمی در بخش دیگری از سخنانش به پیشینه‌ و حوزه‌ی فعالیت بانک‌ها اشاره کرد و گفت: نخستین بانکی که در ایران تاسیس شد بانک جدید شرق بود که یک بانک خارجی و مرکزش در لندن و حوزه فعالیت آن جنوب شرق آسیا بود. بانک‌های سپه و ملی نیز در سال‌های ۱۳۰۴ و ۱۳۰۷ تاسیس شدند که این‌ها دولتی بودند.
وی، ادامه داد:نخستین بانک خصوصی در ایران بانک بازرگانی بود که در سال ۱۳۲۸ تاسیس شد که در سال ۱۳۵۸ و بر اساس قانون دولتی شدن بانک‌ها به اتفاق ۱۱ بانک ایرانی و ایرانی خارجی ادغام و بانک تجارت نام گرفت.
مدیریت شعب بانک تجارت لرستان با بیان این‌که تمرکز امسال ما توجه به اصناف خُرد است، گفت:حمایت از تولید و شرکت‌های دانش بنیان سر لوحه‌ی کار ماست.
وی به برگزاری جشنواره بزرگ ویژه‌ی اصناف از ابتدای تیرماه تا ‌پایان شهریور اشاره کرد و گفت: اصناف می‌توانند با افتتاح حساب و افزایش سطح تعاملات و نیز استفاده از خدمات الکترونیکی بانک در جشنواره شرکت و با افزایش امتیاز خود در قرعه کشی ۱۰ کمک هزینه سفر هیجان انگیز فوتبالی و هزاران جایزه ارزنده دیگر شرکت کنند.
رحیمی به طرح تسهیلاتی تصنیف اشاره و اعلام کرد:« اصناف می‌توانند با افزایش رسوب و میانگین حساب‌های خود از تسهیلات این طرح بهره‌مند گردند.»
رحیمی بانک‌ها در ایران را به سه دسته‌ی تجاری، تخصصی و توسعه‌ای و قرض‌الحسنه‌ای تقسیم کرد و افزود: بانک‌ها هم بر اساس تکلیف و هم ضرورت بانک‌داری می‌بایست به سمت بانک‌داری دیجیتال بروند. که بانک تجارت گام‌های خوبی در این زمینه برداشته است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور