راه نجات لرستان ایجاد بسترهای جذب سرمایه‌گذاری است

دکتر حسین سلاح‌ورزی، نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در مراسمی که با استقبال خبرنگاران روبه‌رو شد به مناسبت روز خبرنگار، از اصحاب رسانه‌ی استان لرستان، تجلیل کرد.
در این مراسم که با برنامه‌ریزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان لرستان و استقبال خبرنگاران، در ساختمان این اتاق (خرم‌اباد) با حضور اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان لرستان برگزار شد نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و رئیس اتاق بازرگانی استان لرستان در سخنانی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی وروز خبرنگار گفت :در مقطع کنونی، اینکه مدیریت ارشد اجرایی استان لرستان و عمده مدیران استان، بومی هستند می‌تواند به عنوان یک فرصت برای ارتقای اثرگذار شاخص‌های توسعه‌یافتگی استان لرستان، محسوب شود.
رییس اتاق لرستان گفت : وضعیت مطلوب بودجه‌ای را اینگونه توصیف کرد که هر سال مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان به توسعه‌ی استان لرستان اختصاص یابد که از سوی هیچ دولتی، شدنی نیست؛ بنابراین باید کوشش کرد بسترهای جذب سرمایه‌گذاری را در استان، تقویت و نهادینه کرد.
سلاح‌ورزی، وضعیت استان را از نظر شاخص‌هایی همچون رشد اقتصادی، درآمد سرانه، بیکاری و … مناسب ندانست و بر روی دو متغیر تکیه کرد:بهره‌گیری از پنجره‌ی فرصت به معنی بومی‌بودن اکثر مدیران استان در مقطع زمانی فعلی به عنوان یک مزیت و استفاده از آن در جهت ارتقای شاخص‌های پیشرفت استان. و تلاش همه‌جانبه برای جذب و ارتقای سرمایه‌گذاری در استان.
وی گفت : اتاق بازرگانی به منظور ایجاد هماهنگی و همکاری میان بازرگانان و صاحبان صنایع و معادن، در مراکز تجاری مهم مملکتی، بر حسب تقاضای تجار محل و پیشنهاد وزارت اقتصاد و با تصویب دولت برای هماهنگی فعالیت‌های خود و چانه‌زنی با نهادهای حکومتی برای تأمین منافع‌شان بوجود آمده است.
سلاحورزی افزود : از مهم‌ترین فعالیت‌های اتاق بازرگانی می‌توان به برگزاری نشست‌های مطبوعاتی اشاره کرد که این مساله همواره نزد مسئولان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان مورد تاکید بوده و با جدیت پیگیری می‌شد که متاسفانه شیوع اپیدمی کرونا در دو سال اخیر باعث کندی ارتباط میدانی و فیزیکی بین رسانه‌ها و اتاق بازرگانی شد اما با فروکش کردن بیماری کرونا بار دیگر شاهد از سرگیری تعاملات دوجانبه اتاق بازرگانی و مطبوعات و رسانه‌های استان هستیم که اگر این تعاملات در مسیر مطلوبی پیگیری شوند می‌توان به توسعه استان امیدوار ماند.
وی افزود : البته اتاق بازرگانی کمیسیون‌های مختلفی دارد که از جمله حوزه‌های کاری این کمیسیون‌ها می‌توان به فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد رسانه اشاره کرد که این موضوع نشان می‌دهد اتاق بازرگانی می‌تواند نقطه اتکایی برای اهالی رسانه باشد.
نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود : با توجه به این‌که بخش خصوصی چندان پویا و توانمندی در لرستان وجود ندارد لذا اقتصاد اکثر رسانه‌های استان به دستگاه‌های دولتی وابسته است، اما با این حال اتاق بازرگانی در راستای حوزه‌های کاری خود ارتباط موثری با مدیران و خبرنگاران رسانه‌های مختلف استان داشته و تداوم و استمرار این ارتباطات دو سویه موجب شده است اتاق بازرگانی لرستان هر ساله به مناسبت روز خبرنگار مراتب تجلیل از قشر زحمتکش خبرنگاران را به جا آورد و با توجه به کثرت رسانه‌ها در حد توان و بضاعت خود اقتصاد رسانه را مورد توجه قرار بدهد.
وی افزود : اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان لرستان، آماده است در برگزاری انواع کارگاه‌های آموزشی حوزه کاری خبرنگاری، نهایت همیاری را داشته باشد و در این زمینه، یاریگر اصحاب رسانه باشد ودر بحث اقتصاد رسانه هم این اتاق متناسب با شرایط استان به رسانه‌های استان با تکیه بر ساز و کارهای قانونی همچون شکل‌گیری صندوق‌های مالی درون صنفی، یاری برساند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منشور اخلاقی

تبلیغات

پیشخوان

روزنامه امروز خراسان جنوبی

خوش آمدید

ورود

ثبت نام

بازیابی رمز عبور